10 mantres contra els catastrofistes
1.- El tancament per uns dies d’una part del servei ferroviari de rodalies és un trastorn greu del transport públic però no és una catàstrofe.
2.- Els tècnics compromesos en l’obra de construcció de l’Ave que ha causat aquest trastorn (tant els de les empreses contratistes com els de les administracions, amb noms i cognoms) han de donar la cara i explicar fil per randa què ha passat, per què, i com s’arregla, i respondre conjuntament amb les seves empreses i asseguradores.
3.- Els càrrecs polítics directament vinculats amb la imprevisió del que podia passar, i ha passat, haurien de dimitir.
4.-Els perjudicats han de ser econòmicament compensats. Si tant Fomento com la Generalitat reclamen de les contratistes danys i perjudicis per compliment defectuós del contracte, el que n’obtinguin hauria de revertir als usuaris afectats.
5.- Els qui volen mantenir la sensació de caos (començant per Zaplana i continuant per alguns mitjans de comunicació i bastants contertulians) són socialment més perillosos que el malfuncionament dels trens.
6.- Els qui volen treure rèdit polític de la situació demostren que no els interessa la ràpida solució del problema sinó la continuació del trastorn.
7.- La majoria d’usuaris afectats, sense ser conformistes, segurament que són més realistes que els qui davant els micròfons dels media criden a la revolta.
8.- Aquest trastorn no significa que l’Ave no sigui necessari, ara i des de fa uns quants anys. Als derrotistes els interessa sumar i barrejar problemes per crear com més desconcert millor.
9.- L’Ave s’inaugurarà, el dia u, el dia cinc o el dia vint-i-u, o qualsevol altre dia de no se sap quin mes, probablement abans de les eleccions de març 08 : alguns voldran tallar la cinta i alltres no deixaran que ningú s’hi acosti, i per descomptat molts faran propaganda en contra, però la inauguració ja no serà un acte electoralista sinó la confirmació que als catastrofistes, tot i el soroll, se’ls haurà acabat la gresca (ja en buscaran una altra).
10.- Quan rodalies i l’Ave funcionin, caldrà fer balanç.
2.- Els tècnics compromesos en l’obra de construcció de l’Ave que ha causat aquest trastorn (tant els de les empreses contratistes com els de les administracions, amb noms i cognoms) han de donar la cara i explicar fil per randa què ha passat, per què, i com s’arregla, i respondre conjuntament amb les seves empreses i asseguradores.
3.- Els càrrecs polítics directament vinculats amb la imprevisió del que podia passar, i ha passat, haurien de dimitir.
4.-Els perjudicats han de ser econòmicament compensats. Si tant Fomento com la Generalitat reclamen de les contratistes danys i perjudicis per compliment defectuós del contracte, el que n’obtinguin hauria de revertir als usuaris afectats.
5.- Els qui volen mantenir la sensació de caos (començant per Zaplana i continuant per alguns mitjans de comunicació i bastants contertulians) són socialment més perillosos que el malfuncionament dels trens.
6.- Els qui volen treure rèdit polític de la situació demostren que no els interessa la ràpida solució del problema sinó la continuació del trastorn.
7.- La majoria d’usuaris afectats, sense ser conformistes, segurament que són més realistes que els qui davant els micròfons dels media criden a la revolta.
8.- Aquest trastorn no significa que l’Ave no sigui necessari, ara i des de fa uns quants anys. Als derrotistes els interessa sumar i barrejar problemes per crear com més desconcert millor.
9.- L’Ave s’inaugurarà, el dia u, el dia cinc o el dia vint-i-u, o qualsevol altre dia de no se sap quin mes, probablement abans de les eleccions de març 08 : alguns voldran tallar la cinta i alltres no deixaran que ningú s’hi acosti, i per descomptat molts faran propaganda en contra, però la inauguració ja no serà un acte electoralista sinó la confirmació que als catastrofistes, tot i el soroll, se’ls haurà acabat la gresca (ja en buscaran una altra).
10.- Quan rodalies i l’Ave funcionin, caldrà fer balanç.
Comentaris