Per què no la sisena hora a la pública ?
La Consellera Marta Cid s’esforça en arribar a l’acord sobre el pacte educatiu amb els sindicats de l’ensenyament. La mesura més important és l’ampliació de l’horari escolar de la primària pública a sis hores diàries, el que ben administrat hauria de significar una millora del tractament curricular dels alumnes. En definitiva, una mesura d’increment de qualitat de l’escola pública en relació amb la privada i concertada. Més, quan la mesura ve acompanyada de la contractació de 2.500 mestres i la reducció de les hores lectives d’aquests de 25 a 23 hores setmanals, de manera esglaonada, amb una despesa total de quasi 1.200 milions d’euros. Estic convençut de què la majoria dels mestres de primària veuen en bons ulls aquesta millora, i que s’hi esforçaran per portar-la a la pràctica encara que els suposi molts mals de cap en la reorganització horària dels centres. Però el que no arribo a entendre, m’hi posi com m’hi posi, és la reticència que demostren el representants sindicals (USTEC, CCOO, UGT). Uns diuen que és una decisió política no prioritària, d’altres que s’ha d’assegurar que l’increment horari no signifiqui més càrrega de continguts per l’alumne, i els de més enllà que no es necessiten més hores sinó més mestres, i que amb aquesta millora no es desmassifica ni es presta més atenció personal. Els pares, en canvi, volen que s’introdueixi la sisena hora com més aviat millor.
Per què es vesteixen de retòrica seudopedagògica alguns arguments que només sonen a excuses perquè tot continuï com està? No val la pena aprofitar el moment per fer pinya pares i mestres i demostrar que es vol de veritat una escola pública de qualitat ?
Per què es vesteixen de retòrica seudopedagògica alguns arguments que només sonen a excuses perquè tot continuï com està? No val la pena aprofitar el moment per fer pinya pares i mestres i demostrar que es vol de veritat una escola pública de qualitat ?
Comentaris
Joan C. : estic d'acord amb el que dius de què cada cas pot ser diferent i que alguns no necessiten més hores. Però el que vull subratllar és que la responsabilitat de l'estament públic és posar les condicions per a una major igualtat d'oportunitats per a tots; després ja es veurà el que és més convenient cas a cas. Per cert, el pacte proposa també més autonomia per als centres, el que penso que podria ajudar en aquest sentit. D'altra banda, el que dius de la mitjana de selectivitat és veritat però la sisena hora es refereix a la primària i no al batxillerat. Fixa't que el fracàs escolar cristal.litza a la secundària,molt abans de la selectivitat. Estic d'acord amb el pla de xoc que demanen els mestres per a la secundària, però no serà també que una millora de la gestió curricular de la primària amb la sisena hora podria ajudar a enfrontar amb més garanties a secundària la limitació d'aquest fracàs?
A.- Al setembre anuncia a través dels mitjans de comunicació que introduirà una sisena hora a l'escola pública.
B.- Llavors comença les patacades, mestres que no els hi agrada la forma en que s'ha dut això se li llencen al coll els del club dels 'que bé que viviu els mestres'.
Els sindicats de l'ensenyament s'han de posicionar tan si volen com no sobre l'assumpte, divisió dels sindicats i la consellera rient.
El problema de la qualitat de l'ensenyament s'arregla amb una hora lectiva més cada dia ? No té res a veure per exemple que el 80-85 % de fills d'immigrants són a l'escola pública i només un 10-15 % a la concertada ?
Quantes famílies amb greus problemes socioeconòmics porten els seus fills a l'escola pública i quantes a la concertada ?
Saps que la dotació econòmica que reben els centres públics no ha augmentat els últims 10 anys ?
En fi, Cinto, deixarem de fer algun dia demagògia barata amb l'educació o ens dedicarem a marejar la perdiu amb estupideses com la que ara em fa perdre mitja hora ?
O seguirem fent una llei d'educació rera l'altra o farem mesures populistes com la que proposa la nostra consellera ?
Saps com funciona això de les hores de la pública i la concertada a les altres zones de l'estat ?
Haurà trobat la consellera la fòrmula màgica per acabar amb els problemes de l'educació al nostre país? Descobrirà la consellera la sopa d'all i ens ho farà saber, com té per costum, pels mitjans de comunicació ?
Es pensa la consellera que som imbècils?
O senzillament la consellera és un geni de l'educació que és incompresa per una colla de mestres que només saben rondinar ?
Bueno adéu !
Desmunta molts dels mites que hem anat creant sobre el que convé a les nostres criatures. I el cert és que alguna cosa estem fent malament, i més del mateix no és una solució.
http://sisenahora.blogspot.com/
Els fills del nostres més alts representants polítics, però, no fan la sisena hora... al Liceu Francès, Deutsche Schule...
on està la Cortina de Fum de la que algú en parlava??
Joan Mas