Què passa a l'ensenyament ?

Atacar frontalment el Projecte de Llei perquè suposadament comportaria una modificació substancial de les condicions de treball del profesorat resulta difícil d’acceptar. Hi deuen haver altres motius, que s’haurien d’exposar i matisar, perquè dit així evoca immediatament aquella sensibilitat i sentit corporatiu que tenen tan a flor de pell molts funcionaris quan es neguen per principi a qualsevol modificació que signifiqui una lleu variació del funcionament habitual del servei. En la Llei d’Educació s’hi troben compromesos els interessos de tot el país, no només els dels ensenyants. En què consistirien aquestes modificacions? Es refereixen a l’autonomia dels centres que preveu el projecte de Llei?, a la carrera docent?, a la funció directiva?, a l’activitat avaluadora?, a la proximitat i connexió dels centres amb el seu entorn social? Són o no són necessàries aquestes previsions del projecte de Llei per millorar l'ensenyament? Si de veritat el Departament d’Educació ha demostrat fins ara una nul.la voluntat negociadora, que canviïn el titular, o canviïn l’equip, però que el projecte de Llei tiri endavant amb el màxim d’acord possible, i amb les modificacions que es consensuïn, perquè el país ho necessita. Els ensenyants potser s’haurien de plantejar no barrejar els drets laborals amb motivacions polítiques de fons, i tots plegats hauríem de llegir i debatre detingudament el Projecte de Llei i concretar quines aportacions estem disposats a fer per millorar substancialment l’educació en benefici de tothom.
Comentaris