Canvi de lluna (sonet a Tità)

La sonda Huygens ha aterrat (?) a Tità després de set anys de viatge. El punt més allunyat mai explorat per l'home, a deu vegades la distància entre la terra i el sol. Fantàstic!! Una mica de ficció ( o no ?) : arribarà un dia que la humanitat habitarà un altre planeta i tindrà una altra lluna, sense canviar de sistema (solar).
Segons la mitologia grega ,Urà i Gea ( la Terra ) van engendrar els Titans, i un d'aquests va engendrar l'Aurora. Per si de cas, ja em començo a despedir de la nostra lluna de sempre ( la vella Selene) i emprenc viatge cap a Tità. Qui més vol venir?
CANVI DE LLUNA ( sonet a TITÀ )
Prou! : et deixo, Selene, per Tità.
M'has alterat l'humor, dama de foc,
sóc presa del teu mal sense parar
i melangiós em moro a poc a poc.
Cansat dels raigs que tant m'han fet plorar,
albiro la claror d'un altre lloc
tot proclamant per fi, ben alt i clar :
dels teus encants no vull seguir-ne el joc!
Filla és l'Aurora del valent Tità:
amb l'impuls m'enlaira del seu càlid toc
i amb ella penetro dins l'espai llunyà,
vorejant l'anell de Saturn ignot.
Canvio el present d'aquest món llunàtic
per una fugida al futur titànic.

Comentaris

Immaculada ha dit…
Ehi Cinto, això sembla que promet, i molt.
Em pensava que et faltava alguna empenta externa per a tirar endavant amb el blog però veig que no. Les noves tecnologies estan a l'abast de tothom. Ara mateix me l'adjunto amb els meus "feels" per anar seguint les teves aportacions.
Ah, un sugeriment, si necessites algun ajuda per "acabar de catalanitzar el blog" ja ho sap, a la teva disposició.
Felicitats.
Immaculada ha dit…
Hola Cinto,
Felicitats per l'engegada. Això promet. Afegiré la teva adreçá als meus "feels" per anar seguint les novetats.
Ah, si necessites un cop de ma per acabar de catalanitzar el blog (o bloc, blok,...), a la teva disposició.
(Nota: he hagut de repetir el comentari perquè no m'hi aclaro massa amb aquests del Blogger. Espero que no s'hagi repetit)
Salut,

Entrades populars d'aquest blog

Del "vot de la teva vida"a l’abstenció

De vegades els anys

Xavier Trias, indignat