El conte del tres

 


 

Vet a quí que una vegada es van trobar l’u, el dos i el tres.

El número u va dir: jo sóc únic però estic sol.

El número dos va dir: jo sóc com tu, número u, però repetit.

El número tres va dir: doncs jo sóc el  gran,

 avui faig tres anys i estic molt divertit.

Vinga, anem a jugar que us veig molt tristos.

I es van posar a jugar.

 

El número tres feia jugar el número u i el número dos.

Deia al número u: tu fixa-t’hi bé que ets petit i n’has d’aprendre.

I al número dos li deia: tu no estiguis avorrit i a veure si trobes paraules.

 El dos i el tres es van posar a buscar paraules.

Al cap d’una estoneta, el número dos va trobar totes les paraules

que el número tres li demanava i no paraven de parlar.

El número u només escoltava però no parava de mirar.

 

Després d’una bona estona el número tres va proposar:

juguem al joc de l’un, dos, tres!

I va dir: jo sóc el més gran i faig que tot comenci.

Farem el que jo digui però heu d’estar preparats

 i esperar que compti fins a tres.

Es va fer un gran silenci.

Vinga, va dir el número tres, comencem a córrer!

 Va cridar fort UN, DOS, TRES, i tots es van posar a córrer.

Vinga, comencem a cantar!

UN, DOS, TRES, i tots es van posar a cantar.

Vinga, comencem a ballar!

UN, DOS, TRES, i tots es van posar a ballar.

 

Es van cansar molt amb el joc de l’un, dos, tres.

 I en acabat, el número tres va dir:

com que encara no he bufat les espelmes

us convido a menjar pastís a casa meva

però haureu d’esperar que també compti fins a tres

i que pensi tres desigs: un per tu, número u,

un per tu, número dos, i un altre per mi

i per tots els que vindran.

El número u i el número dos van posar uns ulls com unes taronges

perquè els agradava molt la nata i la xocolata.

 

Aquell vespre, asseguts a la taula,

el número tres que es deia Isaura

va pensar tres desigs,  

 va tornar a comptar UN, DOS,TRES,

va bufar les espelmes amb els llums apagats

 i tohom es va posar a cantar: per molts anys!, per molts anys!

 

Conte contat del dret i del revés,

com que la Isaura n’ha fet tres

 aquest conte s’ha acabat.

 

10 de febrer de 2021

3er aniversari de la Isaura

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Del "vot de la teva vida"a l’abstenció

De vegades els anys

Xavier Trias, indignat