Cartes des del seu molí

Benvolgut Marià,
Prou saps que d’un temps ençà
navego entre el sí i el no,
ja fa un any que vaig provar
si havia de ser jo
qui liderés el procés.
però heus aquí que el resultat
em va anar de l’inrevés,
i ara estic acorralat
entre la Via i l’Oriol,
dos borinots al clatell
que em piquen més que un mussol.
M’ha adverit la Forcadell
que si no hi ha més consultes
ja puc preparar el farcell
perquè el país està fart
de sòmines i caradures.
Presta’m, doncs, algunes urnes,
pots prometre alguna cosa
encara que siguin engrunes,
res que et faci gaire nosa…
Jo m’invento una pregunta,
tu fas com qui no l’ensuma
i em deixes a mi l’assumpte
d’interpretar el que en resulta.
Si no ho fas, m’hi va la pell,
la Via em piconarà,
el meu pla s’esfumarà
i te les heuràs amb ells…
(Mascarell, Forcadell,
sonen com el ferro vell…)
Marià, si no m’ajudes
m’hauré de plebiscitar
sense que pugui acabar
aquesta legislatura…
Sigui blanc o sigui negre
la decisió ja està presa.

Artur Mas

Muy estimado Arturo,
Te veo en algún apuro
y no encuentro la manera
de prestarte urna alguna.
Bájate de tu quimera,
fija los pies en el suelo
y cúrate este mochuelo
que te ataca en el cogote.
Puedo echarte algún capote
si la pregunta que inventes
fuera del tenor siguiente:
“¿Quiere usted permanecer
o hacer que le permanezcan?”
Porque España es solo una,
por desgracia o por ventura,
aunque bien quisiera yo
que en cada trozo de España
vibrase la España entera.
Me hablas de alguna vía..,
yo también tengo las mías,
vías de agua que inundan
todas las instituciones,
vías de aguas inmundas
que han llegado a mis cojones.
Créeme, amigo Arturo,
aquí no hay solución,
la monarquía està coja
y no pondría ni un duro
en pro de nuestro futuro,
se coja por donde se coja.
Dejemos que pase el tiempo,
tu en tu puesto y yo en el mío,
con paciencia y buen tiento,
que es mejor ir con el viento
que morir entre espavientos.
Yo llegaré al dos mil quince,
malherido pero vivo,
y me tragará el olvido.
Si quieres plebiscitarte,
es decir, suicidarte,
puedes hacerlo ya mismo,
pero no cuentes conmigo.

Mariano Rajoy

C.A.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Del "vot de la teva vida"a l’abstenció

De vegades els anys

Xavier Trias, indignat